Sjaaltje

Elke afdeling heeft zijn kleur.
Ieder lid dient een sjaaltje te dragen van zijn/haar afdeling Deze sjaaltjes zijn elke chirowerking te bekomen bij de leiding voor € 2.5/ stuk.
Wie een proper, onbeschreven, niet beschadigd,… sjaaltje kan indienen, krijgt er een nieuw (van zijn/haar nieuwe afdeling) voor in de plaats!

Uniform

Het uniform is belangrijk in de chiro.
Oorspronkelijk diende dit uniform om onderscheid tussen rang en stand onmogelijk te maken. Nu toont het ons vooral als een eenheid aan de buitenwereld. Het onderscheidt ons van de rest en het geeft de leden een gevoel van verbondenheid. Daarboven is het nog (echt waar!) comfortabele en stevige spelkledij.

Het uniform bestaat uit een jeans short of rok, (een sweater), een hemd en een t-shirt. Ook een t-shirt die soms op kamp wordt gegeven als kampaandenken, geldt als een deel van het uniform! Het uniform is te verkrijgen in de chirowinkel De Banier.

PINKELS & SPEELCLUBBERS
Zij zijn niet verplicht om in Chiro-uniform naar de werking te komen. Toch willen we hen stimuleren om de bewegingskledij al aan te schaffen. Trek op de werkingen zeker en vast kledij aan die tegen een stootje kan!

RAKWI'S
Leden van deze groepen dienen bij iedere activiteit een bovenstuk van het Chiro-uniform te dragen. Een onderstuk is niet verplicht maar wel aangeraden. Onder de categorie bovenstukken verstaan we: T-shirt, pull, hemd.

KETI'S & ASPI'S & TITO'S
Leden van deze groepen dienen bij iedere activiteit gekleed te zijn in het Chiro-uniform, dit wil zeggen dat de leden zowel een bovenstuk als een onderstuk van het Chiro-uniform aanhebben. Onder de categorie bovenstukken verstaan we: T-shirt, pull, hemd. In de categorie onderstukken is er de keuze tussen een lange broek, een korte broek, een broekrok, een rok...

Vanaf dit jaar hebben we een NIEUWE regeling rond kledij. Iedere werking zal je nieuwe kledingstukken kunnen bestellen. Wij zorgen ervoor dat er zo veel mogelijk maten aanwezig zijn om te passen. Op een van de volgende werkingen zult u dan de bestelde kledingstukken kunnen afhalen. Indien u zelf nog eens graag een Banier binnenstapt dan kan u nog steeds de chirokleren bij hen aankopen. Op de website van De Banier (www.debanier.be) vind je alvast een overzicht van alle kledij. De dichtstbijzijnde winkels zijn in Gent en Brugge;

De Banier Gent De Banier Brugge
Hoefslagstraatje 1 Katelijnestraat 67
9000 Gent 8000 Brugge

2de Handskledij

Omdat we er ons van bewust zijn dat een chiro-uiform wat geld kost, willen we de tweedehandsverkoop van chirokledij nieuw leven in blazen. Heb je thuis nog kledingstukken liggen die te klein zijn maar perfect nog door iemand anders gedragen kunnen worden? Spreek ons aan na de werking en wij zorgen ervoor dat uw kleren een nieuwe eigenaar krijgen voor een democratische vraagprijs die u hebt opgesteld! Je kan er anderen een groot plezier mee doen.

Indien de aankoop van de bewegingskledij financiële problemen met zich meebrengt, is dit steeds discreet bespreekbaar met de leidingsploeg. Dan kunnen we samen een oplossing bedenken.