Missie en visie

Bij Chiro Ierlinck geloven we dat elk kind en elke jongere de kans verdient om op te groeien in een omgeving waar plezier, vriendschap en persoonlijke ontwikkeling centraal staan. Onze missie is om een veilige en ondersteunende plek te bieden waar kinderen en jongeren zichzelf kunnen zijn, hun talenten kunnen ontdekken en ontwikkelen, en waardevolle levenservaringen kunnen opdoen. Door middel van spel, avontuur en creativiteit stimuleren we een gevoel van gemeenschap, verantwoordelijkheid en respect voor zichzelf en anderen.  Onze missie is om elke jongere een onvergetelijke jeugd te bezorgen, gekenmerkt door plezier, respect en verbondenheid.

Wij streven ernaar om een positieve invloed te hebben op de gemeenschap van Knesselare en daarbuiten door:

1. Verbinding: We brengen kinderen, jongeren en leiders samen in een hechte groep waar vriendschappen voor het leven ontstaan.
  2. Ontwikkeling: We bieden een gevarieerd programma dat gericht is op de ontwikkeling van zowel persoonlijke als sociale vaardigheden, met aandacht voor het individu en de groep.
  3. Inclusiviteit: We verwelkomen iedereen, ongeacht achtergrond of overtuiging, en streven naar een inclusieve omgeving waar iedereen zich thuis voelt.
  4. Duurzaamheid: We nemen onze verantwoordelijkheid voor de natuur en leren onze leden bewust om te gaan met de wereld om hen heen.
  5. Vrijwilligerswerk: Onze werking is gebaseerd op de inzet van gemotiveerde leiding die zich met hart en ziel inzetten voor de groei en het welzijn van onze leden.

Bij Chiro Ierlinck zijn we er trots op om een veilige, stimulerende en plezierige omgeving te creëren waar kinderen en jongeren kunnen groeien. Samen bouwen we aan een gemeenschap die gekenmerkt wordt door solidariteit, respect en vreugde.